Gewoon gezond/ Gezond ontbijt

Mango chia pudding

Voor iedereen die een frisse en fruitige start van de dag wel kan waarderen (en voor iedereen met een ochtendhumeur die ’s ochtends vroeg niet te lang in de keuken wil staan), heb ik hier een fijn recept: Mango chia pudding! Je kunt dit ontbijt grotendeels de avond van tevoren voorbereiden, zodat je in de ochtend net die paar minuutjes langer in bed kunt blijven liggen. 

Mango chia pudding

Er staan inmiddels al meerder chia pudding recepten op mijn blog. En daar krijg ik wisselende reactie op. Sommige mensen zijn er gek op en vinden het ideaal dat dit ontbijtje ’s ochtend gewoon al op je staat te wachten in de koelkast. Andere walgen van de structuur of vinden dat chiazaad meer iets voor vogels is dan voor mensen. Zelf behoor ik tot de eerste groep mensen. Ik houd wel van een chiapudding met wat vers fruit. Deze variant met mango is lekker fris en geeft mij altijd een happy start van de dag.

Mango chia pudding mango chia pudding

Heb je dit of een van mijn andere recepten gemaakt? Leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Laat het me weten via een reactie hieronder of deel jouw foto van het gerecht op Instagram en tag me even @gewoonhanne. Smakelijk eten!


Mango chia pudding

Ingrediënten (voor 2 personen)

Voor de chia pudding

– 4 eetlepels chiazaad
– 250 milliliter sinaasappelsap
– 4 eetlepels plantaardige mango-kokosyoghurt

Overige ingrediënten

– 4 eetlepels mango-passievrucht jam
– 4 eetlepels gepofte quinoa (of muesli of granola naar keuze)
– 1 verse mango, in blokjes
– ter garnering (optioneel): een paar blaadjes munt

Bereiding

Meng het chiazaad met het sinaasappelsap en laat dit een nachtje in de koelkast staan. Roer de volgende ochtend de mango-kokosyoghurt door de chiapudding.

Neem twee glazen en maak hierin laagjes van de jam, chiapudding, gepofte quinoa en de verse mango. Garneer eventueel met een blaadje munt.

 

Liefs,

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply