Gemakkelijk ontbijt/ Gewoon gemakkelijk/ Gewoon gezond/ Gezond ontbijt

Pompoen overnight oats

Pumpkin season has started mensen! Pompoen bij het ontbijt, pompoen bij de lunch en pompoen bij het diner. Wat mij betreft eet ik nu de hele dag pompoen. En ik kan je vertellen, pompoen bij het ontbijt is zo gek nog niet. Vooral niet als je hem even pureert en dan door je havermoutje mengt. Lees snel verder voor het recept voor deze pompoen overnight oats.

Pompoen overnight oats

Ik heb al een recept op mijn blog staan voor een pompoen havermoutje. Nu snap ik wel dat je op de woensdagochtend geen tijd hebt om op je gemakje pompoen te pureren en door pannetjes havermout te roeren. Heb ik ook niet! Maar daarom zijn overnight oats zo gemakkelijk! Je maak dat ontbijtje de avond van tevoren, zet het in de koelkast en de volgende ochtend kun je direct aanvallen. Of je kunt je ontbijt gemakkelijk meenemen om in de trein, op school of op je werk op te eten. Mocht je nu niet houden van die koude havermoutpap, je kunt het havermoutje ook even opwarmen in de magnetron of in een pannetje.

pompoen overnight oats


Pompoen overnight oats

Ingrediënten (voor 2 porties)

– 80 gram havermout
– 2 theelepels chiazaad
– 300 gram pompoenpuree (deze maak je door pompoenblokjes te koken en deze met een blender of staafmixer te pureren)
– 300 milliliter havermelk (zelfgekocht of zelfgemaakt)
– 2 theelepels honing

Bereiding

Meng de pompoenpuree met de havermelk en de honing. Roer hier het chiazaad en en de havermout doorheen. Verdeel het mengsel over twee potjes en zet deze een nachtje in de koelkast.

De volgende ochtend kun je de overnight oats direct koud opeten of even verwarmen. Garneer eventueel met wat vers fruit. Ik koos voor verse vijgen.

No Comments

Leave a Reply